Workshop Storytelling

Intro

Workshop Storytelling

Storytelling, onderdeel van jullie corporate communicatie

Wat is jullie corporate verhaal? Staat dat op papier en waar komt dat tot uiting? Op jullie website of in een brochure? Inmiddels hebben veel bedrijven storytelling ontdekt. En terecht, op deze manier zorg je ervoor dat jullie unieke bedrijfsverhaal bekend is bij alle medewerkers en (potentiële) klanten.

Storytelling verbindt en inspireert het personeel. Dit gevoel dragen zij ook uit naar buiten. Naast het hebben van een krachtig bedrijfsverhaal speelt de manier waarop het verhaal wordt overgebracht een belangrijke rol. Tijdens de workshop Storytelling bespreken we alle belangrijke elementen om jullie bedrijfsverhaal krachtig neer te zetten en vervolgens op een inspirerende manier te uiten via verschillende kanalen. Je gaat aan de slag met jullie eigen corporate story en je krijgt tips en adviezen hoe je dit communicatiemiddel een plek binnen jullie organisatie kunt geven.

De workshop Storytelling wordt incompany gegeven en op maat aangeboden.

 

Inhoud

Storytelling | Corporate communicatie

Op basis van jouw verhaal wil jij potentiële klanten bereiken. Maar jullie bedrijfsverhaal werkt in eerste instantie verbindend en inspirerend voor het personeel. Het is belangrijk dat het een verhaal is waar iedereen zich in kan vinden, er trots op is. Storytelling is naast extern, dus ook een intern communicatiemiddel. Kortom een onderdeel van jullie corporate communicatie. Het zorgt er intern voor dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Extern wil je je luisteraar overtuigen van jullie krachtige bedrijfsverhaal.

Storytelling kun je leren. Als het goed is, bestaat een groot gedeelte van jullie verhaal al. Denk aan visie en missie. Bij storytelling is beleving een belangrijk onderdeel. Tijdens de workshop Storytelling ga je hiermee aan de slag. Wat wordt jullie corporate verhaal?

Storytelling | Communicatiemiddel

Met storytelling vertel je jullie unieke bedrijfsverhaal. Als communicatiemiddel is het ook functioneel op andere momenten. Zo vertel je bij een veranderingsproces via storytelling het juiste verhaal. Je laat medewerkers zelf beleven waarom een verandering noodzakelijk is. Je creëert hiermee ook ruimte voor interactie. Heel belangrijk in onzekere situaties. Mensen willen zich gehoord voelen. Tijdens de workshop Storytelling leer je op welke momenten je storytelling als communicatiemiddel kunt inzetten. Waar moet je rekening mee houden? Je ontdekt de kracht van storytelling.

Storytelling | Waar vertel jij je verhaal

Je hebt een perfect bedrijfsverhaal op papier staan. Maar waar en hoe breng je het over zodat je luisteraar het ook echt beleeft? Tijdens de workshop Storytelling staan we stil bij de verschillende mogelijkheden om jullie verhaal de wereld in te brengen. Waar moet je op letten? Hoe breng je het verhaal tot leven? Wanneer jij weet welke kanalen er zijn en welke je het beste in kunt zetten om optimaal resultaat te halen, kunnen jullie hiermee spelen. Zo vertelt iedereen binnen jullie organisatie jullie krachtige bedrijfsverhaal op een inspirerende manier.

Inhoud

  • Wat is corporate storytelling?
  • Wat is jullie bedrijfsverhaal?
  • Wanneer zet je corporate storytelling in. En wanneer niet?
  • Hoe en waar vertel jij inspirerend en verbindend jullie verhaal?

Bovenstaande inhoud is een indicatie van de mogelijkheden, de workshop wordt op maat aangeboden.

Resultaten

Resultaten

Na het volgen van de workshop Storytelling  zie jij de toegevoegde waarde van storytelling als onderdeel van jullie corporate communicatie. Je weet wanneer en hoe je dit communicatiemiddel kunt inzetten en beseft wat het oplevert.

  • Storytelling is onderdeel van jullie corporate communicatie
  • Je weet waar een bedrijfsverhaal aan moet voldoen
  • Je hebt ervaren wat de meerwaarde van storytelling is
  • Je weet hoe je corporate storytelling als middel kunt inzetten
  • Je hebt ontdekt via welke kanalen je je verhaal de wereld in kunt zenden
  • Na het volgen van de workshop Storytelling vertel jij jullie krachtige bedrijfsverhaal inspirerend en verbindend
Doelgroep

Voor wie?

De workshop Storytelling wordt incompany gegeven en op maat aangeboden. Deze workshop is geschikt voor iedereen die wil kennismaken met storytelling. Iedereen vertelt namelijk weleens een verhaal over zijn bedrijf. Voor deze doelgroepen kan de workshop Storytelling in het bijzonder interessant zijn: 

  • Directieleden
  • Leidinggevenden
  • Marketingteams
  • Communicatieteams
  • Salesteams
  • Teams/ afdelingen

Wij denken graag met je mee. Neem contact op voor vrijblijvend advies: 015 – 364 97 91 of mail naar info@zakelijkeworkshops.nl.

Investering

Prijstabel S

De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de workshop. Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.

De genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.

Interesse?

Interesse

Heb je interesse in deze workshops of wil je vrijblijvend en persoonlijk advies, dan kun je contact met ons opnemen door:
· hiernaast het offerteaanvraagformulier in te vullen
· een mail te sturen naar info@zakelijkeworkshops.nl
· of te bellen naar 015 – 364 97 91

Als je liever hebt dat wij contact opnemen met jou, vul dan hieronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en we nemen binnen 1 werkdag contact met jou op.

Geïnteresseerd in de workshop Storytelling? Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Op zoek naar een uitgebreide training over Marketing? Kijk dan op ZakelijkeTrainingen.nl/Marketing-training voor de mogelijkheden.

Klanten ZakelijkeWorkshops.nl