Workshop Zakelijk schrijven

Intro

Workshop Zakelijk schrijvenZakelijk schrijven, krachtig en creatief

Rapporten, beleidsnotities, webteksten, op je werk schrijf je heel wat af. Wat denk jij? Worden je teksten ook allemaal gelezen of belanden ze in een bureaula? Begrijpt de lezer precies wat je bedoelt? Ben je overtuigend, inspirerend of wervend waar dat nodig is? Ofwel: bereik je je doelen met je teksten? Een gemiste kans, als dat niet het geval is. En zonde van al die uren die je erin hebt gestopt.

Creatief en to-the-point schrijven kun je leren. Naast een paar standaard basisregels zijn er ook handige tips en trucs waarmee jij je boodschap kunt overbrengen en je lezer kunt vasthouden. Tijdens de workshop Zakelijk schrijven leer je hoe je jouw lezer je teksten ook daadwerkelijk leest en de boodschap overkomt. Naast een stukje theorie, bestaat de workshop vooral uit zelf doen. Je maakt verschillende opdrachten die jullie vervolgens met elkaar bespreken. Zo leer jij op een actieve manier de fijne kneepjes van het vak waar je meteen gebruik van kunt maken.

De workshop Zakelijk schrijven wordt incompany gegeven en op maat aangeboden.

Inhoud

Zakelijk schrijven | De basis

Typfouten en spelfouten, het zijn vaak slordigheidsfouten die door de tijdsdruk over het hoofd worden gezien. Toch sta je al 1-0 achter als jouw lezer dit opvalt. Je komt niet professioneel over. En toch overkomt het iedereen. Zelfs bijvoorbeeld in de krant, heus let er maar eens op. Hoe voorkom je deze valkuil? Tijdens de workshop Zakelijk schrijven bespreken jullie uitgebreid de basisregels. Denk bijvoorbeeld ook aan de lengte van zinnen of wanneer plaats je kopjes en tussenkopjes? Deze kunnen heel functioneel zijn, mits je ze op de juiste manier toepast. Door tijdens de workshop zelf te schrijven, maar ook andere teksten te beoordelen gaat de wondere schrijfwereld voor jou open en beheer jij de basis.

Zakelijk schrijven | Creatief en inspirerend

In de teksten die jij schrijft zit een boodschap. Je wilt een bepaald doel bereiken. Je wilt de lezer overtuigen van iets. Hoe krijg je dat voor elkaar, zonder dat de lezer afhaakt voordat hij de boodschap heeft gelezen? Je moet oppassen dat je niet te wervend schrijft, te schreeuwerig. Dan haakt jouw doelgroep al snel af.

Tijdens de workshop Zakelijk schrijven is er aandacht voor helder en kernachtig formuleren, op een creatieve manier. Want behalve informeren, wil je ook enthousiasmeren, inspireren en overtuigen. Daar zijn allerlei handige tips voor hoe je dat voor elkaar krijgt.

Zakelijk schrijven | Maatwerk

Het programma van de workshop Zakelijk schrijven stellen we in overleg samen. Met welke tekstsoort willen jullie aan de slag? Wie zijn je lezers? Wat zijn je schrijfdoelen? Afhankelijk van deze schrijfsituatie en teksten uit jullie schrijfpraktijk maken we het programma op maat. Schrijven voor een website is iets totaal anders dan het schrijven van een beleidsnotitie. Toch kunnen beiden aan bod komen tijdens de workshop.

De workshop Zakelijk schrijven wordt gegeven met veel vaart, humor en praktijkvoorbeelden. Met de tips die je krijgt, kunnen jullie meteen aan de slag. Daarmee is deze workshop een creatief schrijflaboratorium voor iedereen die weleens teksten schrijft.

Inhoud

  • Schrijven: de basis
  • Oefenen: rekening houden met doel en lezer(s) op een creatieve manier
  • Van begin tot eind: de indeling van een tekst
  • Enthousiasmeren en motiveren: hoe zorg je dat jouw tekst wordt gelezen

Bovenstaande inhoud is een indicatie van de mogelijkheden, de workshop wordt op maat aangeboden.

Resultaten

Resultaten

Het programma van de workshop Zakelijk schrijven stellen we in overleg samen. Met welke tekstsoort willen jullie aan de slag? Wie zijn je lezers? Wat zijn je schrijfdoelen? Afhankelijk van deze schrijfsituatie en teksten uit jullie schrijfpraktijk maken we het programma op maat. De workshop Zakelijk schrijven wordt gegeven met veel vaart, humor en praktijkvoorbeelden. Met de tips die je krijgt, kunnen jullie meteen aan de slag. Daarmee is deze workshop een creatief schrijflaboratorium voor iedereen die teksten schrijft.

  • Je weet hoe je een wervende boodschap kunt verpakken in je tekst
  • Je weet hoe je je doelstelling helder kunt formuleren
  • Schrijven: je kent de basisregels
  • Jij schrijft teksten krachtig en creatief schrijven
Doelgroep

Voor wie?

De workshop Zakelijk schrijven wordt incompany gegeven en op maat aangeboden. Deze workshop is dan ook geschikt voor iedereen die stukken tekst schrijft. Voor deze doelgroepen kan de workshop Zakelijk schrijven in het bijzonder interessant zijn:

  • Copywriters
  • Marketing- en communicatieteams
  • Webredactie
  • Afdeling Sales
  • Beleidsmedewerkers
  • Leidinggevenden

Benieuwd of deze workshop bij jullie past? Wij denken graag met je mee. Neem contact op voor vrijblijvend advies: 015 – 364 97 91 of mail naar info@zakelijkeworkshops.nl.

Investering

Prijstabel S

De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de workshop. Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.

De genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.

Interesse?

Interesse

Heb je interesse in deze workshops of wil je vrijblijvend en persoonlijk advies, dan kun je contact met ons opnemen door:
· hiernaast het offerteaanvraagformulier in te vullen
· een mail te sturen naar info@zakelijkeworkshops.nl
· of te bellen naar 015 – 364 97 91

Als je liever hebt dat wij contact opnemen met jou, vul dan hieronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en we nemen binnen 1 werkdag contact met jou op.

Geïnteresseerd in de workshop Zakelijk schrijven? Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Op zoek naar een uitgebreide training op het gebied van persoonlijke effectiviteit? Kijk dan eens op ZakelijkeTrainingen.nl/training-Persoonlijke-effectiviteit voor de mogelijkheden.

Klanten ZakelijkeWorkshops.nl