Workshop Soft skills voor technici

Intro

Workshop Soft skills voor technici

Soft skills voor technici, beter contact door persoonlijke vaardigheden

Sociale vaardigheden zijn ook voor technici onmisbaar. Klanten zijn kritisch. Naast een goed eindresultaat willen ze ook een goed gevoel overhouden. Dat maakt de klanttevredenheid compleet. Hoe zorg je dat je klantvriendelijk communiceert, zonder te veel in vaktermen te praten? Hoe luister jij goed naar je klant en kom je klantgericht over?

Tijdens de workshop Soft skills voor technici ga je werken aan je persoonlijke vaardigheden. Samen met de andere deelnemers doe je oefeningen, interacties en gesprekssimulaties. Jullie gaan met elkaar aan de slag, zo zie je meteen resultaat. Bovendien merk je dat relaties veel leuker worden wanneer jij gebruik maakt van jouw sociale vaardigheden.

De workshop Soft skills voor technici wordt incompany gegeven en op maat aangeboden.

Inhoud

Soft skills voor technici | Persoonlijkheidsanalyse

Hoe kom jij over tijdens een gesprek met een klant? Heb je daar weleens bij stil gestaan? Best goed om eens te doen. Wanneer jij weet wat jouw sterke eigenschappen en valkuilen zijn, dan is dat een meerwaarde voor je klanten, maar ook voor je collega’s. De persoonlijkheidsanalyse DISC is hierbij een handige tool die we kunnen gebruiken. Hiermee krijg je zicht op jouw gedrag. Vervolgens kijken we door middel van interactieve oefeningen hoe dit het contact met klanten en de samenwerking met collega’s beïnvloedt.

Soft skills voor technici| Communicatie

Je bent goed in je werk. Je bent vakinhoudelijk een expert en op de hoogte van de ontwikkelingen op jouw vakgebied. Met je collega’s heb je vaak aan één woord genoeg om tot een oplossing te komen. Maar wanneer het gaat om omgangsvormen lopen jullie vast. En of dat nu met een klant is, of met andere afdeling, de contacten verlopen stroef en soms is er sprake van miscommunicatie.

Het hebben van soft skills verbetert de interactie. Het proces verloopt beter en de kans op succes vergroot. Communicatie is de basis voor een goede samenwerking en die begint bij persoonlijke vaardigheden. Bovendien maakt het hebben van soft skills de samenwerking met je collega’s niet alleen effectiever, maar ook een stuk leuker.

Tijdens de workshop Soft skills voor technici kijken jullie kritisch naar de communicatie. Hoe communiceer jij? Hoe wordt er bij jullie op de werkvloer gecommuniceerd? Wat is non-verbale communicatie? Het zijn zinvolle oefeningen waar jullie als team meteen profijt van hebben.

Soft skills voor technici| Aan de slag

Je persoonlijke vaardigheden ontdekken en ontwikkelen is één, ze toepassen in de praktijk is twee. Tijdens de workshop Soft skills voor technici bootsen jullie praktijksituaties na. Zo leer je meteen hoe je hiermee om kunt gaan. Je krijgt praktische handvatten waar je direct mee aan de slag kunt. Zo heb jij binnen de kortste keren je soft skills onder de knie en heb jij er zelf, maar ook de mensen in jouw omgeving profijt van.

Inhoud

  • Op zoek naar jouw soft skills
  • Wat is de toegevoegde waarde van soft skills?
  • Persoonlijkheidsanalyse
  • Effectief samenwerken
  • Oefenen: hoe communiceer jij?

Bovenstaande inhoud is een indicatie van de mogelijkheden, de workshop wordt op maat aangeboden.

Resultaten

Resultaten

Na het volgen van de workshop Soft skills voor technici ontdek je de toegevoegde waarde van persoonlijke vaardigheden. Je weet hoe jij klantgericht en helder communiceert naar de klant, maar ook naar je collega’s. Je merkt dat door jouw ontwikkelde soft skills relaties duurzamer en ook leuker worden.

  • Je bent je bewust van je eigen soft skills en weet deze op de juiste momenten in te zetten
  • Met behulp van jullie soft skills is er een betere samenwerking en een grotere collegialiteit
  • Vakinhoudelijk ben je nog steeds ijzersterk en ook op sociaal niveau ben je gegroeid
  • Jullie krijgen tevreden klanten door een goed resultaat, goede service en de juiste communicatie
Doelgroep

Voor wie?

De worskhop Soft skills voor technici wordt incompany gegeven en op maat aangeboden. Deze training is dan ook geschikt voor iedereen die meer wil weten over soft skills voor technici. Doelgroepen die in het bijzonder baat bij deze training kunnen hebben zijn:

  • Leidinggevenden
  • Engineers
  • Technische (support)teams
  • Devolopers
  • Projectteams
  • Projectleiders
  • Technische teams

Benieuwd of deze workshop iets voor jullie is? Wij denken graag met je mee. Neem contact op voor vrijblijvend advies: 015 – 364 97 91 of mail naar info@zakelijkeworkshops.nl.

Investering

Prijstabel M

De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de workshop. Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.

De genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.

Interesse?

Interesse

Heb je interesse in deze workshop of wil je vrijblijvend en persoonlijk advies, dan kun je contact met ons opnemen door:
· hiernaast het offerteaanvraagformulier in te vullen
· een mail te sturen naar info@zakelijkeworkshops.nl
· of te bellen naar 015 – 364 97 91

Als je liever hebt dat wij contact opnemen met jou, vul dan hieronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en we nemen binnen 1 werkdag contact met jou op.

Geïnteresseerd in de workshop Soft skills voor technici? Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Op zoek naar een uitgebreide training Soft skills voor technici? Kijk dan op ZakelijkeTrainingen.nl/training-Soft-skills-voor-technici voor de mogelijkheden.

Klanten ZakelijkeWorkshops.nl