Workshop Social media zakelijk

Intro

Social media zakelijk, onderdeel van je corporate communicatie

Workshop Social media zakelijkSociale media is niet meer weg te denken. Niemand ontkomt aan de invloed van bijvoorbeeld Facebook, Twitter en LinkedIn. Of je werkt voor een grote of kleine organisatie, profit of non profit,  sociale media brengen jou in contact met je klanten. Je kunt je boodschap of product 24 uur per dag onder de aandacht brengen en zelfs in discussie gaan met jouw doelgroep. Er is geen ander communicatiemiddel dat zo snel werkt en jou zo dichtbij je klant brengt. Sociale media is een manier om een relatie met je klanten aan te gaan. Wil jij aan jouw klanten laten zien dat je modern en innovatief bent, dan moeten ze jou hier kunnen vinden.

Wil je effectief en succesvol sociale media inzetten? Dan moet je wel de spelregels kennen. Je moet ook rekening houden met een paar uitdagingen. Tijdens de workshop Social media zakelijk leer jij wat deze online communicatiekanalen voor jullie organisatie kunnen betekenen. Welke kanalen zijn er? Hoe zet je ze actief in en voor welke doelgroep? Ontdek wat sociale media voor jullie kan betekenen.

De workshop Social media zakelijk wordt incompany gegeven en op maat aangeboden.

Inhoud

Social media zakelijk | Corporate communicatie

Sociale media zijn eenvoudig gezegd communicatiemiddelen om je doelgroep te bereiken. Naast een persbericht, extern tijdschrift of een advertentie zijn bijvoorbeeld Facebook, LinkedIn en Twitter ideaal om je boodschap bekend te maken. Toch klinkt dit simpeler dan het is. Het is van groot belang dat je goed nadenkt wat je wilt versturen en waarom. Een verkeerd geplaatste post op Facebook wordt binnen enkele seconden gelezen, verwijderen heeft dan eigenlijk weinig nut meer.

Wil jij sociale media actief inzetten, dan moet je de uitvoering ervan laten passen binnen jullie bedrijfsdoelstellingen. Welke toon gebruik je? Wat wil je uitstralen? Dit moet passen binnen jullie visie en missie. Vervolgens is het van belang dat iedereen die sociale media mag inzetten binnen jullie organisatie op de hoogte is van deze afspraken.

Het is aan te raden om sociale media onderdeel te maken van jullie corporate communicatie. Hoe? Dat behandelen we uitvoerig tijdens de workshop Social media zakelijk. We leren je hoe je een sociale media strategie op papier zet, en hoe je dit vervolgens concreet uitwerkt. Hoe krijgt sociale media een plek binnen jullie organisatie op een veilige en verantwoorde manier.

Social media zakelijk | Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn

En dan is er ook nog Snapchat. Zie je door de bomen het bos niet meer? Dat snappen we. Tijdens de workshop Social media zakelijk staan we stil bij alle online communicatiekanalen die er zijn. Welke zijn interessant voor jullie? Welke doelgroepen horen bij ieder kanaal? Wat zijn de voor- en nadelen per kanaal. Waar deel je content en met welk doel? Jullie gaan met elkaar in discussie en bespreken de verschillende sociale media. Hoe zie jij jouw organisatie op bijvoorbeeld LinkedIn? Tijdens de workshop ga je steeds meer de toegevoegde waarde van sociale media inzien en naast het functionele, zie je er ook steeds meer de lol van in zien.

Social media zakelijk | Interactie met je klant

Sociale media brengen jou in contact met je klant. Dat is niet alleen tijdens werktijden, dat kan ’s avonds zijn, maar ook in het weekend. Eén van de belangrijkste spelregels is dat je altijd reageert op een comment op jouw post, en het liefst zo snel mogelijk. Dat vraagt wel iets van jullie organisatie. Want die opmerkingen zijn misschien helaas niet altijd positief. En ook op sociale media geldt, dat de klant te allen tijde koning is.

Tijdens de workshop Social media zakelijk bespreken we de do’s en don’ts. Wie is er binnen jullie organisatie bevoegd om te reageren? En als er gereageerd wordt, moet dat volgens de regels die jullie van tevoren met elkaar hebben afgesproken. Hoe zorg je dat het beheer van de sociale media een constant onderdeel is van jullie werkzaamheden? Via sociale media kun jij op een leuke en nuttige manier interactie voeren met jullie klanten, maar dat moet je wel op de juiste manier doen. Tijdens de workshop Social media zakelijk gaan jullie dit uitgebreid bespreken. Aan de hand van voorbeelden van bedrijven die succesvol sociale media inzetten, en van sommige die de plank misslaan, ervaar jij wat sociale media voor jullie bedrijf kan betekenen.

Inhoud

  • Hoe geef je sociale media een plek binnen jullie corporate communicatie
  • Welke sociale media kanalen zijn er?
  • Welke social media kanaal is voor jullie interessant en waarom
  • Tips & trucs: interactie op sociale media

Bovenstaande inhoud is een indicatie van de mogelijkheden, de workshop wordt op maat aangeboden.

Resultaten

Resultaten

Tijdens de workshop Social media zakelijk leer je hoe je sociale media een rol kunt geven binnen jullie organisatie. Je ziet de toegevoegde waarde van de diverse kanalen en weet hoe je hier gebruik van kunt maken om in contact te komen met jullie doelgroep. Maar vooral ervaar je het plezier in het werken met sociale media.

  • Je weet hoe je sociale media onderdeel kunt maken van jullie corporate communicatie
  • Je kent de verschillende kanalen en weet welke interessant voor jullie zijn en hoe je deze effectief en succesvol kunt inzetten
  • Je bent je bewust van de valkuilen van sociale media en je weet hoe je hier rekening mee moet houden
  • Via sociale media ga jij relaties aan met jullie klanten, je ervaart dat dit nuttig is en erg leuk om te doen
Doelgroep

Voor wie?

De workshop Social media zakelijk wordt incompany gegeven en op maat aangeboden. Deze workshop is dan ook geschikt voor iedereen die meer wil weten over het inzetten van sociale media binnen jullie organisatie. Voor deze doelgroepen kan de workshop in het bijzonder interessant zijn:

  • Marketing- en communicatieteams
  • Accountmanagers
  • PR afdelingen
  • Teams

Benieuwd of deze workshop bij jullie past? Wij denken graag met je mee. Neem contact op voor vrijblijvend advies: 015 – 364 97 91 of mail naar info@zakelijkeworkshops.nl.

Investering

Prijstabel S

De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de workshop. Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.

De genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.

Interesse?

Interesse

Heb je interesse in deze workshops of wil je vrijblijvend en persoonlijk advies, dan kun je contact met ons opnemen door:
· hiernaast het offerteaanvraagformulier in te vullen
· een mail te sturen naar info@zakelijkeworkshops.nl
· of te bellen naar 015 – 364 97 91

Als je liever hebt dat wij contact opnemen met jou, vul dan hieronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en we nemen binnen 1 werkdag contact met jou op.

Geïnteresseerd in de workshop Social media zakelijk? Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Op zoek naar een uitgebreidere training op het gebied van commercie? Kijk dan op ZakelijkeTrainingen.nl/commerciële-trainingen voor de mogelijkheden.

Klanten ZakelijkeWorkshops.nl