Workshop Introductie marketing

Intro

Introductie marketing, wat is jullie onderscheidende verhaal?

Workshop Introductie MarketingHoe onderscheid jouw bedrijf zich van de rest? Hoe communiceer jij dit naar jullie klanten? Marketing gaat over het vertellen van jullie verhaal aan jullie doelgroep. Maar dan moet dat verhaal wel kloppen en via de juiste kanalen bij de juiste personen terecht komen.

Tijdens de workshop Introductie marketing leer jij de basis van marketing. Vervolgens gaan we dit toepassen binnen jullie organisatie. We gaan aan de slag met een marketingstrategie en behandelen ook de verschillende middelen en welke voor jullie interessant zijn. Je krijgt handvatten uitgereikt die je direct kunt toepassen. Marketing brengt jou in contact met jullie (potentiële) klanten.

De workshop Introductie marketing wordt incompany aangeboden en op maat gegeven.

Inhoud

Introductie marketing | Marketingstrategie

Ieder sterk marketingverhaal begint met een strategie. Simon Sinek is een bekende Engelse marketingspecialist. Hij spreekt over de ‘Why’? Waarom wil je iets verkopen? Waarom bied je die dienst aan? Deze vragen brengen je bij de kern van je product of dienst en helpen jou je boodschap glashelder te communiceren. De waarom-vraag lijkt misschien logisch en simpel. Toch is onze ervaring dat niet iedereen makkelijk antwoord geeft op de ‘waarom-vraag’. Hoe zit dat bij jullie? Waarom bieden jullie dit product of dienst aan? Waarom is jullie product of dienst zo bijzonder? Tijdens de workshop Introductie marketing gaan we aan de slag met het scherp krijgen van het antwoord op de ‘waarom-vraag’. Een belangrijke voorwaarde voor de basis van je marketingstrategie en het formuleren van een krachtige boodschap.

Introductie marketing | Marktonderzoek

Een ander onderdeel van marketing is duidelijk krijgen wát je precies te bieden hebt en voor wie. Lastig bij dit onderdeel is het maken van keuzes. Wanneer je alle opties openhoudt is de kans groot dat je dan juist niemand aanspreekt. Afbakenen is het toverwoord. Tijdens de workshop Introductie marketing gaan we dieper in op het maken van keuzes. Wie is jullie doelgroep en waarom? Marktonderzoek is hierbij een handig middel. Door de behoeften, voorkeuren en het koopgedrag van je doelgroep in kaart te brengen, kun je makkelijk sturen. Ontzettend handig en je kunt hier meteen in de praktijk gebruik van maken.

Introductie marketing | Middelen

Je hebt een mooi product of een dienst, je boodschap is helder je weet welke doelgroep je wil bereiken. Hoe nu verder? Nu wordt het echt leuk. We gaan kijken op welke manier jij je doelgroep het beste kunt bereiken. Er zijn diverse middelen, bijvoorbeeld advertenties, website, nieuwsbrief en vergeet sociale media niet. We gaan met elkaar kijken welk middel het beste past bij jullie doelgroep. Ook geven we tips over frequentie, evaluatiemomenten en valkuilen. Indien gewenst kunnen we ook helpen we bij het opstellen van een marketingkalender.

Inhoud

  • Marketingstrategie: waarom?
  • Marktonderzoek: wie is jullie doelgroep?
  • Welke marketingkanalen zijn er en hoe zet je ze in?
  • Aan de slag: wat is jullie marketingverhaal?

Bovenstaande inhoud is een indicatie van de mogelijkheden, de workshop wordt op maat aangeboden.

Resultaten

Resultaten

Jullie kennen de basisbeginselen van marketing. Je ziet dat dit van grote toegevoegde waarde is voor jullie bedrijf om jullie producten of diensten in contact te brengen met de juiste doelgroep. Jullie weten wat jullie unieke verhaal is en je kunt een krachtige boodschap formuleren en uitdragen via de juiste marketingkanalen. De basis is gelegd.

  • Marketingstrategie: jullie kennen de kern van jullie boodschap
  • Je weet hoe je jullie doelgroep in kaart kunt brengen
  • Jullie weten wat jullie producten en diensten uniek maakt en kunt dit omvormen in een krachtig verhaal
  • Je weet welke marketingmiddelen er zijn en welke interessant zijn voor iedere doelgroep
Doelgroep

Voor wie?

De workshops Introductie marketing wordt incompany gegeven en op maat aangeboden. Deze workshop is dan ook geschikt voor iedereen die de basisbeginselen van marketing onder de knie wil krijgen. Doelgroepen die in het bijzonder baat bij deze training kunnen hebben zijn:

  • Ondernemers
  • Sales/verkoop teams
  • Startende marketing teams
  • Communicatieteams
  • Zelfsturende teams
  • Teams die hun marketing willen optimaliseren.

Benieuwd of deze workshop bij jullie past? Wij denken graag met je mee. Neem contact op voor vrijblijvend advies: 015 – 364 97 91 of mail naar info@zakelijkeworkshops.nl.

Investering

Prijstabel M

De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de workshop. Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.

De genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.

Interesse?

Interesse

Heb je interesse in deze workshops of wil je vrijblijvend en persoonlijk advies, dan kun je contact met ons opnemen door:
· hiernaast het offerteaanvraagformulier in te vullen
· een mail te sturen naar info@zakelijkeworkshops.nl
· of te bellen naar 015 – 364 97 91

Als je liever hebt dat wij contact opnemen met jou, vul dan hieronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en we nemen binnen 1 werkdag contact met jou op.

Geïnteresseerd in de workshop Introductie marketing? Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Op zoek naar een uitgebreide training Marketing? Kijk dan op ZakelijkeTrainingen.nl/Marketing-training voor de mogelijkheden.

Klanten ZakelijkeWorkshops.nl